Delen     Populaire blogs     Volgende blog »
Blog maken     Inloggen
_
_
De-sjaak
_
Home__Weblog__Prikbord__Foto's__Links__Gastenboek__Zoeken__Tip__Login
_

Welkom op mijn Weblog


desjaak, dagboek van een 50 plusser



Mijn Profiel

DeSjaak
Ik ben nu offline

• Mijn profiel
• Privé bericht sturen
• Als vriend toevoegen

Toevoegen als weblog vriend






Zoeken in Google
_



Categorieën Overzicht




Laatste Weblog artikelen

Reïntegratie van een 50 p...
14 januari 2018 11:17

Dagboek van een 50 plusser, ov...
12 januari 2018 13:26

Ik BEN DE SJAAK
11 januari 2018 16:55

Veel slachtoffers hulpverlenin...
26 december 2017 14:04

Bipolaire Blondines, (van re-i...
25 december 2017 13:35




Fotoboeken

Nog geen foto's toegevoegd.






Weblog Vrienden


Nog geen weblog vrienden toegevoegd.



Gastenboek berichten




Watskeburt Op 50plusser.nl

Door fiederelsje om 11:25
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door wezeswezes om 11:25
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door francien15 om 11:25
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door charlotte. om 11:23
_
Charlotte. Online

Door fiederelsje om 11:23
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door francien15 om 11:23
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door Ofsen om 11:23
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door Tympaan om 11:23
_
Tympaan Online





_

Andere artikelen



Reïntegratie van een 50 plus beroepschauffeur


Er is in een enorm tekort aan beroepschauffeurs, logisch want de meeste zeer ervaren beroepschauffeurs, vooral en meest 50 plussers, lopen in de bijstand. Reïntegratie van een supertrucker, is in Nederland eigenlijk onmogelijk, de meeste bijstandsambtenaren, die vaak niet eens behoorlijk Nederlands spreken, dus daar kun je ook al niet mee praten, begrijpen er daar geen sodeju van. Helemaal niets dus, maar dat had u zelf ook al begrepen.

In andere beroepsgroepen heb je dat ook, veel openstaande vacatures, maar werklozen die daar voor in aanmerking komen, durven vaak niet eens meer te solliciteren, uit angst voor het bureaucratische moeras, waar ze dan in terecht komen. Vaak is een omscholing noodzakelijk, maar zoals gezegd, dat is een strafbaar feit, en dan krijg je weer dat probleem dat er bij de overheid niemand meer NEDERLANDS spreekt....

Ik kan dat aan mijn kinderen niet meer uitleggen, maar volgens de wijze woorden van mijn OPA; Ja dat probleem bestond in jaartal 1930 ook al, toen mochten wij met z'n allen Duits gaan leren,(daar kregen ze dan tot 1940 de tijd voor) denk nu maar even aan de toestand van het vroegere WEIMAR, en het vallen van het Duitse rijk.....

Veel mensen herinneren zich niet eens meer de KRISSTALNACHT, maar dat komt dan weer, omdat er daar in ons land niet over gepraat mag worden, een soort van publicatieverbod is dat.... Ook dat kan ik mijn kinderen niet uitleggen, en bij de overheid zijn er ook al geen mensen meer die dat nog weten.

De geschiedenis zal zich gaan herhalen;

Ik lees ook veel berichten en weblogs, met zogenaamde succesverhalen, van die hopeloos alleenstaande blondines, of zo u wilt, dames, die zijn dan ergens personeelschef, en voelen zich een succesvolle 50 plusser, je weet wel, van die typetjes die je vroeger vaak bij de koffiemachine van uw favoriete uitzendbureau zag staan, en vroegen of je koffie wilde, vaak op zo'n toon dat je geen NEE durfde te zeggen.. Ik heb wel eens gevraagd, of ik er dan ook een koekje bij kreeg.

Maar goed, beroepschauffeurs zijn er genoeg, maar zolang ze in de bijstand gehouden worden, zal het tekort aan chauffeurs nog wel even groeien, dus tot zover het hoofdstuk; REÏNTEGRATIE VAN EEN SUPERTRUCKER, en trouwens; er bestaat ook al een heel boekwerk op internet over; 1001 MEMOIRES UIT HET DAGBOEK VAN EEN SUPERTRUCKER, over de tijd van beroepschauffeurs die in de jaren 80 de maatschappij in kwamen, dus zoveel is er niet veranderd....

Als je in de bijstand terecht gekomen bent, dan ben je gewoon;

De Sjaak













Geplaatst op 14 januari 2018 11:17 en 71 keer bekeken



Deel dit artikel via:





_
R
eacties van leden


Je reactie
Naam   Gast
Reactie   
  _
Captcha_Beveiligingsvraag

Welk dier is dit?
_

Er zijn nog geen reacties gegeven.